A sűrített földgázzal üzemelő gépjárművek benzinnel indulnak, majd a kapcsolóval, kézzel vagy automatikusan gázmeghajtásra váltanak, bizonyos esetekben képesek is gázzal indulni.
Tiszta gázüzeműnek számít az a gázüzemű jármű, amelynek benzintankja maximum 15 literes, de friss értesüléseink szerint az NKH már nem sorolja ezeket 5-ös környezetvédelmi osztályba.
Automata gázüzemnél a beállított paramétereknek megfelelően kapcsol át a jármű gázüzemnél.
- hűtőfolyadék hőmérséklet
- gáznyomás
- motorfordulatszám
Amennyiben valamelyik tényező például a gáznyomás megszűnik, visszatér benzin üzemben a jármű, ezt egy sípoló hang illetve egy jelzőfény jelzi az üzemmód kapcsolón.
Az alábbi szerelvényeket szükséges beépíteni az CNG rendszerekhez, minden új beszerelésnél beépített alkatrésznek szükséges rendelkeznie az ENSZ EGB R110 illetve R115-es minősítéssel.
- Gáztartályok (általában több darabra van szükség a megfelelő hatótávolság miatt)
- Tartály szelep
- Távtöltő szelep (lehet a motortérben is építeni)
- Csővezetékek
- Gáz mágnes-szelep
- Üzemmód-kapcsoló
- Keverékképzés berendezései
Keverékképzés szempontjából megkülönböztetünk:
- Venturi-berendezések (keverős, karburátoros járművekbe illetve mono-injektoros (BOSCH MONO,MULTEC) járművekben alkalmazható.)
- szekvenciális berendezések (hengerenkénti injektoros járművekben alkalmazható)
Gáztartály szempontjából megkülönböztetünk:
- húzott acéltartályt
- kompozit tartályt
- fél kompozit tartályt