• p1010707.jpg
  • 2010 lr vegyes-vegyes10-06-12-ig 855.jpg
  • fnykp0205.jpg
  • p1010708.jpg
  • p1010706.jpg
  • p1010710.jpg
  • p1010732.jpg
  • fnykp0204.jpg
  • p1010646.jpg
Kezdőap | Információk | Gázüzem | Mi mit csinál az autógáz rendszerben?

Mi mit csinál az autógáz rendszerben?

Ez az ismertető segít Önnek abban, hogy megértse az autógáz rendszer elemeinek feladatait és működését.

Hogyan működik. Mi mit csinál az autógáz rendszerben?

Ez a rövid ismertető segít abban Önnek, hogy megértse az autógáz rendszerek elemeinek feladatait és működését:

Szekvenciális rendszer:

Reduktor:

Nyomáscsökkentés, a folyadék halmazállapotú gázt (LPG, CNG), több kamrán keresztül haladva gáz halmazállapotúvá alakítja. Szekvenciális rendszereknél a feladat egyszerűsödött, kizárólag fix nyomás biztosítása, bizonyos esetekben kombinálják a gázmágnesszeleppel.

Gáz-vezérlőegység (ECU):

Tökéletes működés szempontjából kritikus alkatrész. A benzines vezérlőegység injektor nyitási időjeleit alakítja át gáz injektorok nyitási idejére. Bizonyos paraméterek figyelembevételével kialakít egy térbeli geometria rendszert, ezen adatok alapján vezérli a gáz-injektorokat, működteti a végrehajtókat (gáz-mágnesszelepeket, szintjelző Ledeket)
A rendszer figyeli:

  • motorhőmérséklet
  • gázhőmérséklet
  • gáznyomás
  • motorfordulatszám
  • szivócsővákum
  • üzemmódkapcsoló állás
  • gázszintjelző adatai

Gázinjektor:

Kritikusan fontos alkatrész: motorteljesítmény, gyorsaság, tartósság, halk működés, ár/tulajdonságok alapján választjuk ki, melyik típusú kell az adott motorhoz.
Az utolsó végrehajtó elem a gázműködés szempontjából. ECU vezérli, feladata a gáz adagolása a szívócsőbe, a gáznyomás megtartása a nyomócsőben benzinüzemben.

MAP szenzor, gáznyomásmérő:

ECU jeladója. Gáznyomás mérése fontos paraméter, hiszen a gáz elfogyása vagy egy csővezeték szakadás esetén, azonnal le tud kapcsolni a rendszer, vissza tud térni benzin üzemre.
Gyakran kombinálják a MAP szenzorral, amely a szívócső vákumot érzékeli, amely arányos a motor teljesítmény igényével.

Gázmágnesszelep:

Folyadék gáz elzárása, a csővezetékbe van szerelve, ECU vezérli.

Üzemmód kacsoló:

Automata gázüzem illetve benzinüzem kiválasztására szolgál, szintjelző Led sor is ezen található.
Hiba esetén hangjelzést ad, általában érintőgombos mikrokapcsolós kivitelben gyártják.

Multiszelep:

Nevében is jelzet multi funkciós szelep a tartályba van beépítve.
Fontos hogy megfelelő méretű, nyomású és beépítésű szögű szelep, a megfelelő tartályhoz legyen beépítve.
Feladatai a következők:

  • tartályba tankolt gázbevezetése és tartályban tartása, erre egy visszacsapó szelepet alkalmaznak, 6 db csavar rögzít a tartályba,
  • túl nyomás esetén a szellőztető csövön keresztül  gáz halmazállapotból lefúj, így 30bar alatt tartja a tartály nyomást,
  • töltéshatárolás, azaz nem engedi a tartály töltöttségét 80% felé lezárja a töltőágat,
  • szintjelző működtetése ,
  • olvadó szelep tűz esetén a robbanást gátolja meg hiszen ha valami folyamatosan ég az nem tud robbanni
  • tartály zárása nyitása gázmágnesszeleppel , amely egy buvárcsővel van összekötve,hogy a tartály aljáról a teljes folyadékmennyiség  előre tudjon áramolni

Keverős rendszer:

Reduktor:

Nyomáscsökkentés. A folyadék halmazállapotú gázt, több kamrán keresztül haladva, gáz halmazállapotúvá alakítja. A hőelvonás miatt, be kell kötni a fűtőkőrbe.
Szívócsővákum megszív egy membránt a reduktorban, amely egy ráépített kar segítségével adagolja a gázmennyiséget a keverő irányába.
Elzárás módja szerint létezik vákumos illetve elektromos kivitel. Ezt figyelembe kell venni az üzemmó kapcsoló kiválasztásánál is.

Lambda gáz vezérlő egység (ECU) léptetőmotor:

Lambda vezérlésű motorokhoz kell beépíteni (Suzuki mono, Astra F 8v).
Lambda szonda jelei alapján müködtett egy keresztmetszet váltó léptetőmotort, amellyel a lambda szabályzás valósul meg gázüzemben.

Keverő:

szívócsőbe, a fojtószelep elé van beépítve, ezen keresztül jut a gáz a motorba, venturi elv alapján működik.

Gázmágnesszelep:

folyadékgáz elzárása, a csővezetékbe van szerelve, ECU vezérli.

Üzemmód kacsoló:

Gázüzem illetve benzinüzem kiválasztására szolgál, a szintjelző Led sor vagy a takarék jelző is ezen található. Általában billenő kapcsolós de mikrokapcsolós kivitelben gyártják. Elektromos elzárású reduktorhoz fordulatszám-érzékelős kapcsolót kell beépíteni.

Multiszelep:

Nevében is jelzet multi funkciós szelep a tartályba van beépítve. Fontos hogy megfelelő méretű, nyomású és beépítésű szögű szelep a megfelelő tartályhoz legyen beépítve.

Feladatai a következők:

  • tartályba tankolt gáz bevezetése a tartályba és a tartályban tartása. Erre egy visszacsapó szelepet alkalmaznak, 6 db csavar rögzít a tartályba,
  • túl nyomás esetén a szellőztető csövön keresztül, a gáz halmazállapotból lefúj, így 30 bar alatt tartja a tartálynyomást,
  • töltéshatárolás, azaz nem engedi a tartály töltöttségét 80% fölé, lezárja a töltőágat,
  • szintjelző működtetése,
  • olvadó szelep, amely tűz esetén a robbanást gátolja meg, hiszen ha valami folyamatosan ég az nem tud robbanni.
  • tartály zárása, nyitása gázmágnesszeleppel, amely egy buvárcsővel van összekötve, hogy a tartály aljáról a teljes folyadékmennyiség előre tudjon áramolni a reduktor felé.
 

Autógáz beszerelés, átalakítás, tervezés, alkatrészek, tartályok - többéves szakmai tapasztalat - minőségi munka és minőségi autógáz alkatrészek - kedvező árak - akár részletre is!

Tel / Fax: +36 28 789 093

Elérhetőség

Luki Gázautó Kft.

H-2119 Pécel,
Szőlőhegy u. 20.

Tel / Fax: +36 28 789 093
Tel: +36 30 9548 468
Tel: +36 30 640 8038
E-mail: info@auto-gas.hu

Nyitvatartás

Hétfőtől-Péntekig 9:00 - 16:00

Előzetes bejelentkezés telefonon!