Dízel-gáz rendszer működése abból áll, hogy a gázolaj mellé LPG vagy CNG gázt adagolunk a szívócsőbe, amelynek mennyiségét - bizonyos paraméterek alapján - egy elektronikus vezérlőegység számol ki.
Az utastérben elhelyezet üzemmód-kapcsolón láthatja a kiválasztott üzemet, illetve a gáztankban levő folyékony gáz üzemanyag szintet.
A gázolajtank méretéhez képest, nagyjából 30% -os ürtartalmú gáztank az ideális méretű.A dízel befecskendező rendszeren (adagoló, common rail) nem történik átalakítás.
A motor kettős üzemanyaggal működik, gázolajjal és gázzal, legyen az LPG vagy CNG.
A gáz a motor égésterében katalizátor funkciót tölt be,elkeveredik a levegővel, így elégeti az egyébként korommá váló el nem égett részecskéket is.
A dízel-gáz rendszer működése következtében:
- A hatásfok 85%-ról közel 100% -ra növekszik,
- csökken a fogyasztás: 10-30%
- nő a teljesítmény: 20-30%
- nő a nyomaték: 20-30%
- nincs korom kibocsátás (EGR rendszerek , részecske szűrők élettartalma nő, óvja a környezetet)
Pillanatnyilag az NKH csak kisérleti céllal engedélyezi az átalakítást.